Muuseumide digitaliseerimine nende olulisuse säilitamiseks

Muuseumid on läbi oma eksponaatide aidanud säilitada kunsti, teadust, religiooni ja peaaegu kõike muud, mis eksisteerib. Enamik muuseumis olevatest esemetest on tohutu ajaloolise tähtsusega.

Muuseume on aga tohutult ja mõnikümmend aastat tagasi jäid paljud muuseumid ka suurimate huviliste poolt külastamata, sest distants ja aeg seab omad piirid. Tehnoloogia areng on toonud sellele probleemile aga võimaliku lahenduse. Tänapäeval on võimalik muuseume digitaliseerida ja teha need publikule kättesaadavaks üle kogu maailma.

Digitaalse transformatsiooni tähtsus

Sarnaselt paljudele teistele sektoritele mõjutas koroonaviiruse pandeemia tulek ka muuseumide valdkonda. Külastused vähenesid esialgu märgatavalt ja siis tuli paljud muuseumid pikaks ajaks üldse kinni panna. Ainus lahendus sellele probleemile oli muuseumide digitaliseerimine ja enamik muuseume liikus just sinna suunas.

Külastajateni jõudmine

Inimesed on muuseumi valdkonna keskmes. Kui muuseumil külastajaid pole, pole peaaegu mõtet ka selle suurepäraseid kogusid täiendada ja hooldada. Seetõttu on äärmiselt oluline, et iga muuseum mõistaks külastajate maitset ja huvisid. See aitab planeerida muuseumi digitaalset ümberkujundamist ja jõuda huvilisteni mitmel viisil.

Sotsiaalmeedia omaksvõtmine turunduse jaoks

Sotsiaalmeedia osatähtsus on turunduse vallas märgatavalt kasvanud. Peaaegu iga ettevõte püüab klientideni jõudmiseks kasutada sotsiaalmeediat. Tegelikult on sotsiaalmeedia hõlbustanud organisatsioonidel oma klientidega otse ühenduse loomist. 

Kui muuseumil on sotsiaalmeedias kohalolu, saad sotsiaalmeedia platvorme kasutada erinevat tüüpi veebiürituste korraldamiseks ning paluda inimestel nendel üritustel osaleda. See aitab suurendada klientide seotust. Tegelikult võib muuseumide sotsiaalmeedia profiile ja kanaleid kasutada ka selleks, et ärgitada publikut füüsiliselt muuseumi külastama, et saada teistmoodi kogemus.

Muuseumide digitaalse ümberkujundamise eelised

Muuseumide digitaliseerimisel on mitu eesmärki. Ühest küljest tagab see muuseumi eksponaatide nähtavuse ka neile, kes ei ela samas geograafilises asukohas. Teisest küljest toob iga muuseumi digitaalne ümberkujundamine ka külastajatele kasu. Täiustatud kasutuskogemuse saamiseks võivad nad täiendava info saamiseks muuseumis kasutada nutitelefone või tahvelarvuteid.

Muuseumide digitaliseerimine aitab luua üks-ühele kogemust ja annab võimaluse parandada külastajatega suhtlemist. Paljud muuseumid on loonud mobiilirakendusi, et aidata külastajatel saada täiuslikku virtuaalset muuseumikülastuse kogemust, tehes seda mugavalt oma kodus.

Kokkuvõtteks

Sarnaselt enamikule muudele tööstusharudele ei ole ka muuseumid pikka aega digitaliseerimist rakendanud. See tuli aga paratamatult ära teha koroonaviiruse pandeemia ajal, mil inimesed ei saanud muuseume külastada. Enamik muuseume hakkas sotsiaalmeedia platvormidel oma veebipõhist kohalolekut looma ja publikuga regulaarselt suhtlema. Seda tehti eelkõige selleks, et tagada, et nad jääksid inimestele meelde ka siis, kui neil pole võimalik muuseume külastada. Selline lähenemine on kindlasti palju aidanud hoida olemasolevat kliendibaasi ja meelitada ligi ka uusi inimesi.

Muuseumi digitaalse ümberkujundamise edukaks läbiviimiseks on oluline integreerida digitaliseerimise strateegia organisatsiooni institutsionaalsesse strateegiasse. See on midagi, millega enamik muuseume on alles alustanud. Seetõttu võtab muuseumide digitaalse ümberkujundamise protsess veel veidi aega. Kui see on aga lõpule jõudnud, võivad paljud külastajad uuest kogemusest märkimisväärselt kasu saada ja neile meeldib see kindlasti.